keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Miljardöörin poika, osa 2

Luku 1.


Tarina jatkuu


                    "Kyllä. Olen suomalainen. En uskonut että olisin kuullut rasnkassa jonkun puhuvan suomea." Matias sanoi. "Voisitko olla kanssani loman ajan? Minulla on nimittäin tylsää yksin." tyttö sanoi. Tyttö oli melkein yhtä pitkä kuin Matias mutta vähän lyhyempi. Hänellä oli pitkät vaaleat hiukset jotka olivat hänen niskaan asti. Hänellä oli pitkä punainen kesämekko jossa oli violetin värisiä ruusukuvioita. "Kyllä olen yksin lomalla." Matias sanoi. "Niinkö? Nimeni on Marika." tyttö sanoi. "Olen Matias. Tulin tänne koska isäni lähti työmatkalle. Aina kun hän lähtee niin minä saan lähteä lomalle." Matias selitti. "Minun piti lähteä vanhempieni kanssa Venetsiaan mutta nousin väärään koneeseen. Eikä minulla ole rahaa matkatakseni Venetsiaan." Marika sanoi. "Tule mennään syömään." Matias sanoi.



                    Hetken kuluttua he olivat Eiffeltornin ravintolassa jossa tarjoilija tuli puhumaan heille. "Que voulez-vous manger?" tarjoilija kysyi. "Nous commandos huîtres frites de pommes de terre et légumes. Puis nous prenons le vin blanc francais." Matias sanoi. "Mitä sinä oikein tilasit?" Marika ihmetteli. "Tilasin paistettuja ostereita perunoilla ja kasviksilla ja Ranskalaisen valkoviinin." Matias sanoi. Pian ruoka tuli pöytään. "Soyez bien." tarjoilija sanoi. Osterit olivat keskellä lautasta ja perunat ja keitetyt kasvikset olivat ympäröineet osterit. Viini tuli ämpärissä jossa oli jäitä. He rupesivat syömään ja puhuivat samalla. "Minä voin viedä sinut myöhemmin Venetsiaan." Matias sanoi. "Se olisi mukavaa. Paljon sinulla on rahaa?" Marika kysyi. "Vajaa 10 000 euroa." Matias vastasi.





4 kommenttia: